Zoeken op de website

Vind een station

Vind een station
Stations zoeken

Hulp nodig?

 

Hebt u vragen of een probleem met Villo!, contacteer ons dan op het nummer:

 

phone

             of +32.2.274.22.41

 

Of vind het antwoord op uw vraag in onze FAQ.

 
 

Download hier de

Algemene Voorwaarden

voor toegang en gebruik van Villo!

 

Hoe werkt het "kortlopend" abonnement van 1 dag of 7 dagen?

Met je bankkaart kan je aan een van de Villo!-terminals uitgerust met een kaartlezer een ticket van korte duur kopen (1 dag of 7 dagen). Volg de instructies op het scherm en voer je bank-of kredietkaart in de kaartlezer. Het ticket voor 1 dag kost 1,60€, het ticket voor 7 dagen 7,65€.
Het saldo op je bankrekening moet toereikend zijn (>150€) om een fiets te kunnen huren. Indien de Algemene Voorwaarden voor toegang en gebruik van de Villo!-dienst niet worden nageleefd, kan het volledige bedrag van de waarborg of een deel ervan geïnd worden.

Welke betaalmiddelen kan ik gebruiken?

Voor de aankoop van de tickets voor korte duur kan je een debetkaart gebruiken (Bancontact, Maestro) of een kredietkaart (Visa, Mastercard) voorzien van een chip.
Om praktische redenen en door het specifieke karakter van de dienst, is het niet mogelijk om contant te betalen.

Zijn de betalingen met bankkaart beveiligd?

Betalingen met bankkaart op het internet of via een Villo!-terminal zijn volledig beveiligd. Wanneer iemand na jou op het internet gaat of de terminal gebruikt, kan hij/zij niet aan je Villo!-rekening en je vertrouwelijke informatie raadplegen.

Wordt mijn rekening meteen gedebiteerd als ik een ticket voor korte duur neem?

Neen, je rekening wordt pas gedebiteerd met de abonnementskost en de eventuele verplaatsingskost aan het einde van de geldigheidsduur van je ticket.

Hoe werkt de waarborg? Wordt de waarborg onmiddellijk van de rekening gehaald bij de aankoop van een ticket voor korte duur?

Voor een ticket voor korte duur (1 dag of 7 dagen) wordt een waarborg gevraagd. Als je Villo! in groep of met het gezin wil gebruiken , moet iedereen afzonderlijk een abonnement nemen en een waarborg voorzien (150€/fiets). Dit bedrag wordt enkel geïnd indien de Algemene Voorwaarden voor toegang en gebruik niet worden nageleefd, met name indien de fiets niet binnen de 24 uur wordt teruggeplaatst.
Bij de gebruikers van korte duur, wordt het bedrag van de waarborg, €150, geblokkeerd op de rekening (Bancontact/Maestro) of op de kredietkaart (Mastercard/Visa). Dit bedrag wordt niet van de rekening gehaald maar de gebruiker kan er gedurende de waarborgperiode niet aan (een à twee weken afhankelijk van de bank). Indien de Algemene Voorwaarden voor toegang en gebruik van de Villo!-dienst niet worden nageleefd, kan het volledige bedrag van de waarborg of een deel ervan via de geregistreerde bankkaart worden geïnd.
Het saldo van je bankrekening/-kaart moet toereikend zijn (>150€) om een fiets te kunnen huren.

Kan ik een ticket voor 1 dag of 7 dagen op een MOBIB-kaart activeren?

Neen, je kan niet een ticket voor 1 dag of 7 dagen op je MOBIB-kaart activeren.

De terminal heeft me geen ticket voor korte duur gegeven. Wordt mijn rekening gedebiteerd?

Neen, als de terminal geen kaart heeft kunnen verstrekken, wordt de handeling geannuleerd. Je rekening wordt dus niet gedebiteerd.
Controleer even of het ticket niet geblokkeerd zit in de gleuf.

Hoe weet ik welk bedrag na 1 dag of 7 dagen huren van mijn rekening wordt gedebiteerd?

Indien je aan het einde van je traject wenst te weten hoe lang je van de dienst hebt gebruikt gemaakt en welk bedrag je moet betalen, moet je onmiddellijk nadat je de fiets heeft teruggeplaatst, je identificeren aan de terminal. Je krijgt dan een ontvangstbewijs.

Abonneer nu!

 

 

 

 

 
 

Volg ons op 

                                                           

Onze partners

 
 
 

Logo-Stib_medium

 

GRACQ