Zoeken op de website

Vind een station

Vind een station
Stations zoeken

Hulp nodig?

 

Hebt u vragen of een probleem met Villo!, contacteer ons dan op het nummer:

 

phone

             of +32.2.274.22.41

 

Of vind het antwoord op uw vraag in onze FAQ.

 
 

Download hier de

Algemene Voorwaarden

voor toegang en gebruik van Villo!

 

Hoe kan ik me online abonneren?

Abonneer je in enkele klikken op de website www.villo.be
•1. Kies de aanbieding en het type kaart;
•2. Vul je persoonlijke gegevens in en aanvaard de Algemene Voorwaarden voor toegang en gebruik;
•3. Ga dan over tot het betalen van je abonnement: je kan betalen met bankkaart of per domiciliëring.
Wens je het abonnement snel te ontvangen, dan raden we aan om met bankkaart te betalen.
Wens je je meteen te abonneren en heb je een MIVB MOBIB-kaart? Kies dan ook voor een betaling met bankkaart.

Welke betaalmiddelen kan ik gebruiken?

Bij je inschrijving kan je de betaalwijze kiezen.
Ofwel betaal je met je kredietkaart (de betaling is volledig beveiligd). De kaarten die we aanvaarden zijn Visa en Mastercard.
Ofwel betaal je per bankdomiciliëring. In dat geval druk je na je inschrijving het formulier af en stuur je het op per post (JCDecaux - Villo! - Groendreef 50, 1000 Brussel). Onze dienst zal je aanvraag verwerken.
Om praktische redenen en door het specifieke karakter van de dienst, is het niet mogelijk om contant te betalen.

Ik ben iets vergeten toe te voegen aan mijn inschrijving. Wat moet ik doen?

Als er een document ontbreekt, zal onze klantendienst contact opnemen met jou en laten weten welke informatie ontbreekt.

Hoe kan ik mijn Villo!-abonnement activeren?

Bij je inschrijving kan je de aanbieding en de kaart kiezen van je abonnement.
Als je kiest voor een koppeling aan een MOBIB-kaart, ontvang je een bevestigingsemail met je abonnementsnummer en een activatiecode waarmee je je jaarlijks abonnement kan activeren op je MOBIB-kaart. Met je MOBIB-kaart, abonnementsnummer, activatiecode en de geheime code die je hebt gekozen, kan je nu de kaart activeren aan een van de Villo!-terminals. Je kan onmiddellijk gebruik maken van de dienst.
Als je kiest voor de Villo!-kaart, wordt de kaart opgestuurd per post en ontvang je ze binnen de 15 dagen. Om je abonnementskaart te activeren bij je eerste gebruik, moet je de Villo!-kaart scannen aan de terminal en de Algemene Voorwaarden aanvaarden voor toegang en gebruik.

Wat is een activatiecode?

Hiermee kan je je Villo!-kaart activeren indien je niet met een klassieke Villo!-kaart gebruik maakt van de dienst (maar met bijvoorbeeld een MOBIB-kaart). Deze code wordt na je inschrijving via e-mail verstuurd. Met de code kan je bij het eerste gebruik van de dienst je kaart activeren aan een van de Villo!-stations.

Een MOBIB-abonnement: hoe werkt dat?

Vul het inschrijvingsformulier in op onze website (www.villo.be) en vermeld het nummer van je MOBIB-vervoerskaart. Vul je bankgegevens in. Deze informatie wordt gebruikt om de eventuele betalende verplaatsingen en de jaarlijkse abonnementskost van 31,60€ van je rekening te houden, en biedt ons zekerheid over de waarborg.

Meteen na je inschrijving, ontvang je een e-mail met je abonnementsnummer en je Villo!-MOBIB koppelingscode. Met deze informatie kan je onmiddellijk naar een Villo!-terminal gaan om je MOBIB-kaart aan je Villo!-abonnement te koppelen.
Vanaf dat moment kan je met je MOBIB-kaart gebruik maken van de Villo!-dienst.

Stuur je geen brief één maand voor de vervaldatum van je abonnement, dan wordt het ieder jaar stilzwijgend verlengd.

Hoe kan ik mijn Villo!-abonnement op mijn MOBIB-kaart overzetten?

Neem contact op met onze Villo!-klantendienst op 078/05.11.10 (kostprijs van een lokale oproep). Een medewerker zal je helpen om je Villo!-abonnement over te zetten op je MOBIB-kaart. Je zal een koppelingscode ontvangen waarmee je je Villo!-abonnement kan overzetten op je MOBIB-kaart. De veranderingen worden meteen doorgevoerd. Je kan je MOBIB-kaart dus onmiddellijk gebruiken op het Villo!-netwerk

Ik heb een nieuwe MOBIB-kaart, wat moet ik doen?

Als je een nieuwe MOBIB-kaart hebt, of het nu een duplicaat is of niet, contacteer ons op 078/05.11.10 om een nieuwe koppelingscode te bekomen om je MOBIB-kaart aan je Villo!-abonnement te koppelen. Een medewerker zal je gratis een nieuwe code bezorgen waarmee je opnieuw gebruik kan maken van de dienst.

Hoe kom ik te weten welk bedrag van mijn rekening wordt gedebiteerd?

Als je een jaarlijks abonnement hebt afgesloten, kan je het saldo van je Villo!-account opvragen op een terminal door je te identificeren of op de website in de rubriek «Mijn account», of via de mobiele app AllBikesNow.

Ik heb net mijn kredietkaart verlengd en er is 1 euro afgehouden van mijn rekening. Waarom?

Er wordt 1€ aangerekend om de geldigheid van je kaart na te gaan. Dit bedrag wordt echter meteen als krediet op je Villo!-klantenrekening gestort en wordt automatisch afgehouden van het te factureren bedrag van je verplaatsingen.

 

Volg ons op 

                                                           

Onze partners

 
 
 

Logo-Stib_medium

 

GRACQ