Zoeken op de website

Vind een station

Vind een station
Stations zoeken
   

Hulp nodig?

     
   

Hebt u vragen of een probleem met Villo!, contacteer ons dan op het nummer:

   

Phone sans bord gauche

   

of +32.2.274.22.41

     
   

contact.villo@jcdecaux.be

     
   

Groendreef 56 – 1000 Brussel

     
   

Of vind het antwoord op uw vraag in onze FAQ.

   
 

Download hier de

Algemene Voorwaarden

voor toegang en gebruik van Villo!

 

Ik slaag er niet in mijn fiets terug te plaatsen. Wat moet ik doen?

Als je je fiets hebt teruggeplaatst, moet je wachten op het signaal dat bevestigt dat de fiets correct werd vastgemaakt aan de fietspaal (korte pieptoon en groen lichtje). Contacteer de klantendienst (078/05.11.10) als je vaststelt dat de fiets niet correct werd vergrendeld.

Hoe kan ik het antidiefstalsysteem gebruiken?

In het mandje zit een slot dat je kan gebruiken wanneer je korte tussenstops wil maken. Steek het uiteinde van het slot in de opening en neem de sleutel eruit. Om het slot terug te ontgrendelen, plaats je gewoon de sleutel terug in het slot. De sleutel opent het slot vanzelf.
Indien je een langere stop wil maken, is het beter om de fiets vast te maken aan een beveiligde fietspaal in het dichtstbijzijnde fietsstation. Je kan weer een fiets nemen vanaf het moment dat je er een nodig hebt.

Hoe blijf ik op de hoogte van de veranderingen in het netwerk?

Volgende middelen kan je gebruiken om een overzicht te behouden over het Villo!-netwerk: de terminals aan de fietsstations geven een kaart weer van het netwerk en duiden de beschikbaarheden aan in de stations (aantal fietsen en vrije plaatsen). Je kan deze informatie ook online terugvinden op de website www.villo.be. Met de mobiele app AllBikesNow kan je op je spartphone/i-Phone/Blackberry deze informatie altijd opvragen, waar je je ook bevindt. Tijdens je verplaatsing kan je je laten gidsen door de fietspanelen die boven een aantal reclameborden hangen van JCDecaux.
Wil je de sluitingsuren kennen voor onderhoud of de openingsdata van nieuwe stations of andere zaken? Volg dan onze Facebookpagina: www.facebook.com/villo.b

Is er een mogelijkheid om je eigen kinderstoeltje op de fiets te installeren?

Ja maar het kinderstoeltje moet wel kunnen vastgemaakt worden aan het zadel. De Villo! is niet uitgerust met een bagagerek.

Waarom wordt er geen uitrusting aangeboden bij de huur van de fiets?

De fiets waar je gebruik van maakt, werd niet ontworpen als een commerciële fiets. De fiets is gemaakt voor verhuur en dus worden er geen accessoires bij de dienst geleverd. Daarom wordt bij de huur ervan geen kinderstoeltje of andere uitrusting aangeboden.

Hoe zijn de fietsen over de stations verdeeld ?

Dat wordt op twee manieren bepaald. Enerzijds gebeurt dat natuurlijk door de gebruikers die regelmatig fietsen huren en weer terugplaatsen. Anderzijds zorgen onze controleagenten voor een betere verdeling als er volle of lege stations zijn. Zij grijpen vaker in bij de drukst bezochte stations.

 

Volg ons op 

                                                           

Onze partners

 
 
 

Logo-Stib_medium

 

GRACQ