Zoeken op de website

Vind een station

Vind een station
Stations zoeken

Hulp nodig?

 

Hebt u vragen of een probleem met Villo!, contacteer ons dan op het nummer:

 

phone

             of +32.2.274.22.41

 

Of vind het antwoord op uw vraag in onze FAQ.

 
 

Download hier de

Algemene Voorwaarden

voor toegang en gebruik van Villo!

 

Hoe kan ik Villo! contacteren?

Er zijn verschillende manieren om Villo! te contacteren:
• telefonisch op 078/05.11.10. Je kan ons bereiken van maandag tot vrijdag tussen 8:00 en 18:00 (kostprijs van een lokale oproep). Als je buiten de openingsuren belt, kan je een bericht achterlaten. Een medewerker zal je tijdens de kantooruren terugbellen.
Houd je identificatienummer (zowel voor de gebruikers voor korte als lange duur) bij de hand om alles vlotter te doen verlopen. Als je voor een technisch probleem belt, zorg er dan ook voor dat je indien mogelijk het nummer van het station en van de terminal bij de hand hebt.
• per post: Villo! - Groendreef 50 - 1000 Brussel
• via onze website : www.villo.be
• via onze Facebookpagina: ontvang alle nieuwtjes, post berichten en kom de trucs en kneepjes te weten van andere gebruikers.

Wat moet ik doen als ik de klantendienst niet kan bereiken?

Als je er niet in slaagt de klantendienst te bereiken (078/05.11.10), laat dan een bericht achter op de voicemail waarin je het probleem uitlegt en je naam en gegevens vermeldt. Ons team zal je zo snel mogelijk terugbellen.

Kan ik twee fietsen huren met een abonnement?

Neen, een fiets lenen gebeurt op naam om een waarborg van 150 € te garanderen. Je kan dus maar een fiets per keer uitlenen met een abonnement.
Je kan daarentegen wel meerdere fietsen huren met een enkele kredietkaart en zoveel tickets kopen als je fietsen nodig hebt. De waarborg van 150€ vermeerdert met het aantal aangekochte tickets (300€ voor 2 fietsen, 450€ voor 3 fietsen, etc.).

Mag ik mijn abonnement of mijn ticket voor 1 of 7 dagen aan iemand uitlenen?

Aangezien jij verantwoordelijk bent voor de fiets, raden we af om je jaarabonnement of je ticket voor korte duur aan iemand uit te lenen. Bij het afsluiten van het abonnement, heb je verklaard de Algemene Voorwaarden voor toegang en gebruik te zullen naleven. Vanaf dat moment ben je aansprakelijk.

Waar kan ik een stationskaart raadplegen?

Elke terminal is voorzien van een stationskaart. Je kan de stationskaart ook raadplegen op de website of via de mobiele app Allbikesnow, beschikbaar voor smartphones.

Hoe kan ik te weten komen waar er plaatsen en fietsen beschikbaar zijn?

Je kan de stationskaart raadplegen via het menu op de terminal. Daar vind je de beschikbare plaatsen en fietsen in real time op terug.
Je kan deze informatie ook terugvinden op de Villo! website en via de mobiele app AllBikesNow op je smartphone. Met de app kan je een interactieve stationskaart raadplegen, opzoeken hoeveel beschikbare fietsen en plaatsen er zijn en het dichtstbijzijnde fietsstation lokaliseren.
Je kan ook de fietspanelen raadplegen die boven een aantal affichagepanelen hangen van JCDecaux.

Er is geen plaats meer, hoe kan ik mijn fiets terugplaatsen?

Identificeer je aan de terminal van het fietsstation. Je krijgt 15 extra minuten gratis om je fiets naar een ander fietsstation te brengen. De terminal zal je de dichtstbijzijnde stations tonen en het aantal beschikbare fietspalen.

Hoe ontgrendel ik de fiets?

Als je een fiets wil huren, moet je naast de fietspaal gaan staan van de fiets die je hebt gekozen en op de knop drukken om de fiets los te maken. Je moet het systeem niet forceren, de fiets lost vanzelf.

Hoe weet ik zeker dat ik mijn fiets goed heb teruggeplaatst?

Nadat je je fiets terug in de fietspaal hebt geklikt, moet je wachten tot het waarschuwingslichtje op groen komt te staan. Je zal ook twee korte pieptonen horen ter bevestiging. Als het lampje rood blijft dan is je fiets niet correct teruggeplaatst. Til in dit geval de Villo! op aan het zadel om de fiets gemakkelijker vast te hechten. Als dit lukt, komt het controlelampje op groen te staan.
Neem contact op met de klantendienst indien je twijfelt: 078/05.11.10.

De terminal vraagt me mijn fiets terug te plaatsen terwijl dat al is gebeurd. Wat moet ik doen?

Je fiets werd niet correct teruggeplaatst. Gelieve de klantendienst te contacteren op 078/05.11.10 en de volgende informatie mee te geven:
• Nummer van de fiets
• Nummer van het fietsstation
• Nummer van de fietspaal
Een medewerker zal je door de verschillende stappen leiden.

Abonneer nu!

 

 

 

 

 
 

Volg ons op 

                                                           

Onze partners

 
 
 

Logo-Stib_medium

 

GRACQ